Arashiyama bamboe-bos & Monkey Mountain (Dag 6) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu Arashiyama bamboe-bos & Monkey Mountain (Dag 6) - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu

Arashiyama bamboe-bos & Monkey Mountain (Dag 6)

Blijf op de hoogte en volg Michael, Vince & Rens

22 September 2016 | Japan, Kyoto

Vandaag is onze eerste volledige dag in Kyoto. We hebben een trip naar het bamboe-bos in Arahiyama geplanned. Arashiyama is een van de wijken in Kyoto n door de ideale ligging van ons hotel binnen een half uurtje te bereiken, Met in gedachte dat wij gisteren al enige ervaring hadden gekregen in het reizen met de bus, besloten we deze manier ook vandaag te willen gebruiken. Helaas bleek deze ervaring niet echt toereikend, een kwartier wachten op de bus en hulp van een local ten spijt, besloten we toch de metro / trein te gebruiken.

Zoals geschreven kwamen we een half uurtje later aan op Arashiyama station. Van daar moesten we ongeveer 20 minuten lopen richting de ingang van het bos. Tijdens deze wandeling kwamen we langs Monkey Mountain en besloten we deze, op onze weg terug naar het station, te bezoeken.

Via de drukke hoofdweg en enkele aangrezende kleine straatjes vol met toeristen, kwamen wij aan bij de ingang van het bamboe-bos. In tegenstelling tot de verwachtingen die wij hadden door de beoordeling op TripAdvisor, viel ons dit enigszins tegen. Het bos was zeker prachtig en ook indrukwekkend, maar de 'wow'-factor was er volgens ons niet.

Via opnieuw de hoofdweg, een deel waar wij nog niet waren geweest, liepen wij terug richting het station. Opvallend waren de vele riksja's door de straat, niet de varaint waar gefietst wordt, maar gelopen! Wij hadden het al pittig met onze rugtas en moesten er niet aan denken hoe het zijn met een riksja! En nee, japan is niet vlak...

Eenmaal aangekomen bij Monkey Mountain werd duidelijk dat we ook nu een flink aantal verticale meters mochten gaan maken, 160 om precies te zijn. Met de klim van gisteren in de kuiten zou dit een uitdaging worden! Zeker toen duidelijk werd dat dit via een flink kleinere afstand overbrugd moest worden... Gelukkig kwamen wij tijdens de wandeling een bord tegen met het bericht dat in het gebouw een airconditioned ruimte te vinden was. Op basis van de temperatuur, de luchtvochtigheid en de inspanning was dit zeer welkom! Bijzonder was dat 20 verticale meters verder de top bereikt was...

Aan de top werd meteen duidelijk wat de reden was dat dit Monkey Mountain genoemd wordt! De apen liepen overal en werden alleen door de verzorgers 'gecorrigeerd' als deze 'agressief' werden naar de bezoekers. Bij een gebouw konden we stukjes appel en nootjes kopen om aan de apen te voeren. Vanzelfsprekend werd dit gedaan en zijn er leuke foto's gemaakt. Bij sommige was de twijfel wie nu de aap was...check dit zelf!

Op het moment dat we besloten terug te gaan, startte het met regenen. Gelukkig waren we alert en zijn we alle drie zonder kleerscheuren beneden aangekomen.

De rest van de middag hebben we even gerelaxed en ons opgefrist, om vervolgens Kyoto centrum in te gaan voor een restaurant. De dag werd afgesloten met opnieuw een bezoekje aan Kyoto Kobayashi omvervolgens op tijd terug te keren naar het hotel.

Morgen staan de Gouden tempel en de Geisha-wijk Gion geplanned, hopelijk zullen we een of enkele geisha's (geiko voor de mensen in Kyoto) tegen komen.

Jaa mata!