Kyoto > Osaka, Umeda Sky bld & Dotonbori (Dag 9) - Reisverslag uit Osaka, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu Kyoto > Osaka, Umeda Sky bld & Dotonbori (Dag 9) - Reisverslag uit Osaka, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu

Kyoto > Osaka, Umeda Sky bld & Dotonbori (Dag 9)

Blijf op de hoogte en volg Michael, Vince & Rens

25 September 2016 | Japan, Osaka

De dag is aangebroken dat we ons hotel in Kyoto gaan verlaten en we weer een nieuwe stad gaan ontdekken: Osaka. Deze stad is de 3e grootste van Japan en heeft een grote aantrekkingskracht op de gebieden omliggend. Ondanks dat Tokyo bij velen bekender is; is Osaka een echte wereldstad; het is de 7e (!) stad gemeten naar de eigen economie. Bekende point of interests zijn het aquarium en Osaka Castle.

Via de Shinkansen en de normale trein komen we rond 12 uur aan bij ons 3e hotel. Dit was 3 uur te vroeg voordat we onze kamer in konden, dus zijn we nog even de stad in gedoken. Ons hotel ligt direct naast het station en allerlei kleine winkelstraatjes. Hier hebben we even rond gekeken om te bepalen waar we konden dineren en morgen ons ontbijt zouden kunnen halen. Vervolgens zijn we verder de stad in gegaan.

Eén van de bekndste gebouwen van de stad is het Umeda Sky building, eigenlijk 2 gebouwen die aan de top met elkaar verbonden zijn. Dit gebouw staat in de "top 20 most impressive buildings" volgens The Times, samen met onder andere de Taj Mahal, het Sydney Opera House, de Sagrada Familia en het Westminster Abbey.

Van een afstand (en helemaal toen we het genaderd waren) zag het glazen gebouw er al indrukwekkend uit. We gaan het gebouw binnen en kunnen na wat zoeken 38 verdiepingen omhoog. Deze lift was deels doorzichtig, wat leuke reacties van sommige 'reisgenoten' opleverden, die met ons deze 'rit' deelden. Eenmaal uit de lift konden we via een roltrap (ook deze roltrap was deels doorzichtig en omdat deze van het ene gebouw naar het andere ging kon je mooi naar beneden kijken) verder naar de top en bij de aanschaf van een kaartje kon nog voor een aantal etages de lift genomen worden naar de uiteindelijke bestemming, het dak. Dit kon je in het geheel rond lopen en zo om de gehele stad te zien. Ondanks dat het klaarlichte dag was, was ook dit een indrukwekkend uitzicht.

Intussen was het tijd geworden dat we konden inchecken, dus besloten we terug naar het hotel te gaan. Onze koffers waren inmiddels op onze kamer gezet (prima service!), maar bij binnenkomst werden we iets teleurgesteld; er was een aanzienlijk gebrek aan ruimte. De kamer ziet er op zich prima uit, maar het is eigenlijk gewoon een tweepersoonskamer met een derde bed er bij geplaatst. Wat herindelen verder kunnen we de koffers uitklappen en besluiten we te gaan eten. We kiezen voor een restaurant waar we tempura gerechten kunnen bestellen, hier waren wij door een restaurant in Tokyo mee bekend en dit was opnieuw prima te eten! Vervolgens besluiten we een ander deel van de stad te bezoeken: de wijk Dotonbori. Dit is volgens veel websites dé wijk om te bezoeken voor toeristen, vanwege de vele winkeltjes, restaurants, etc.

Daar aangekomen zien we inderdaad waar deze aanbevelingen op zijn gebaseerd. Een overweldigend aanbod aan winkels, vol met lichtgevende reclame aan ieder gebouw en schreeuwende verkopers. Leuk om te zien! Een foto van een camerashot met ons in het middelpunt verder, start het helaas te regenen. Nu wordt de luchtvochtigheid nóg extremer... Eigenlijk willen we wat langer blijven, dus we gaan op zoek naar een leuke bar/club, liefst een met een dakterras zodat we nog een view hebben over Dotonbori.

De eerste club die we vinden is een zeer hippe club. Dit zag er interessant uit, maar het was wel 25 euro entreekosten en we zouden er nog maar een uurtje in kunnen. Dit was het ons niet waard. Even later vinden we een Irish pub zonder entreekosten. Als V.I.P. worden we naar ons privé dakterras geleid met een leuk overzicht over een deel van Dotonbori. Terwijl we daar met een paar cocktails zitten begint het keihard te regenen en onweren. Van de bardame krijgen we 3 paraplu's overhandigd, die gaan we wel nodig hebben!

Rond 23 uur besluiten we naar huis te gaan en ons voor te bereiden op morgen. Gepland staan het aquarium en Osaka Castle.

Oyasumi nasai!