Akihabara & Shinjuku (Dag 3) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu Akihabara & Shinjuku (Dag 3) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu

Akihabara & Shinjuku (Dag 3)

Blijf op de hoogte en volg Michael, Vince & Rens

20 September 2016 | Japan, Tokio

Vandaag staan de interessante stadsdelen van Tokyo op het programma: Akihabara en Shinjuku. Akihabara is een wijk voornamelijk gewijd aan games, anime (tekenfilms), manga (strips). Shinjuku is de technologie en financiele wijk. Voor ons alledrie wat wils dus vandaag.
Voor het eerst konden we lekker uitslapen (rond half 12 rolden we er een keer uit) zijn we op zoek gegaan naar een ontbijt. Bij de plaatselijke supermarkt om de hoek vonden we wat lekkere broodjes waaronder een meloenbroodje, chocoladecroissant, vanillebroodje en pannenkoekjes met vulling. Prima te eten in ieder geval, maar morgen toch maar weer een ontbijtje van het hotel!

Ondertussen leren we het metronetwerk redelijk te begrijpen, hoewel we het ook nu nog wisten te presteren via een omweg op onze bestemming aan te komen: Akihabara, een van de bekendste wijken van Tokyo. Hier vind je de meest uiteenlopende winkels compleet in Japanse stijl. Obscure kleine winkeltjes met gekke prullaria, warenhuizen vol met action figures in alle soorten en maten, arcadehallen vol met overijverige Japanners en winkels waar wanden vol hangen met muizen, toetsenborden en andere computerbenodigdheden. Je kijkt werkelijk je ogen uit aan alle gekkigheid die hier verkocht wordt.

Ons eigenlijk doel in Akihabara, karten op de openbare weg, hebben we vanwege het weer nog maar even uitgesteld. De paraplu's die we gisteren voor de zekerheid alvast gekocht hadden, zijn ons geld inmiddels waard!

In 1 van de warenhuizen kwamen we overigens nog een Nederlands stel tegen. Erg leuk om daar ervaringen mee te delen en aangezien zij al enkele weken in Japan waren konden ze ons ook nog een aantal goede tips geven.

Toen we een paar uur in Akihabara hadden doorgebracht, zijn we met de metro naar Shinjuku gegaan. Deze wijk doet volgens Michael en Rens erg aan New York denken. Veel hoge gebouwen/winkels die vol met reclame hangen, brede wegen vol met auto's en drukke kruispunten waar honderden mensen tegelijk willen oversteken. Zeer indrukwekkend om te zien!

Eén de meest gestoorde dingen die je gaat vinden in deze wijk is het Robot Restaurant. Dit is zo vreemd dat dit eigenlijk niet valt te beschrijven, je kan het beter even op Youtube opzoeken. Helaas kostte dit 80 euro per persoon en ons veel te veel, anders hadden we dit graag willen meemaken, Vroeger was dit een echt restaurant vol met gekkigheid, maar tegenwoordig is het zo populair dat het alleen nog een show is waar je alleen nog een hapje en een drankje kunt bestellen. Blijkbaar kunnen ze het nog maken om hier 80 euro voor te vragen...

Wij besloten om verder te zoeken naar een echt restaurant, van al dat lopen hadden we honger gekregen. We kwamen uit bij een tentje waar je indoor kon barbequen. Op 1 of 2 soorten na was al het vlees en vis wat we voorgeschoteld kregen heel erg lekker! Bij het verlaten van het restaurant kwam er in allerijl een ober naar ons toe gerend. Hij wilde ons nog even besprenkelen, zodat de bbq geur niet in onze kleren bleef hangen. En inderdaad, nu we onze kleren ophangen ruiken ze gewoon normaal, erg fijn.

Met de beloofde blog en het tijdstip / het reizen in gedachte, zijn we rond 8 uur terug naar ons hotel gegaan. Vandaag was een redelijk relaxte dag vergeleken met de ontzettend hectische dagen die we hebben gehad. Van een jetlag hebben we in ieder geval tot nu toe totaal geen last gehad.

Morgen staat het Tokyo National Museum op de planning. Een duik in het verleden / ontstaan van Tokyo zoals we dat nu (leren) kennen.

Oyasumi nasai!