Osaka > Tokyo, Giants honkbal (Dag 12) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu Osaka > Tokyo, Giants honkbal (Dag 12) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Michael, Vince & Rens - WaarBenJij.nu

Osaka > Tokyo, Giants honkbal (Dag 12)

Blijf op de hoogte en volg Michael, Vince & Rens

28 September 2016 | Japan, Tokio

Konichiwa!

Deze dag stond er opnieuw een (en in dit geval de laatste en langste) reisdag gepland. We keren terug naar de stad waar voor ons 1,5 week geleden een fantastische ervaring begon, Tokyo. Het is bijna niet te geloven, maar ook dit keer waren wij op tijd klaar om rond 10.30 uit te checken. Uiteraard pas op het moment dat we opnieuw een goed ontbijt van het hotel hebben genoten.

Nu konden wij richting het station waar we, zoals inmiddels gebruikelijk bij lange reizen, de Shinkansen zouden nemen richting Tokyo Station en vanaf daar de JR line richting het Ryogoku Station. Ondanks dat ook dit hotel (net zoals dat in Osaka) naast het spoor/station ligt, hebben wij hier totaal geen last van, sterker, het is ideaal met al het reizen wat we doen richting de bezienswaardigheden.

De reis zelf duurde van alle reizen die we met de Shinkansen hebben gemaakt het langst, zo'n 2 uur en 45 minuten. Ondanks dat we inmiddels weten dat de Shinkansen enorm punctueel qua aankomst en vertrektijden is en de 'non-reserved' wagons ver van de roltrappen verwijderd zijn (aan het begin van de trein) waagden wij om vlak voor vertrek nog even wat te snacken en drinken te halen. Helaas pakte dit niet goed uit en op het moment dat wij het perron op kwamen hadden wij niet genoeg tijd over om naar de 'non-reserved' wagons te lopen en vertrok de trein zonder ons. Gelukkig kwam aan de andere kant van het perron de volgende Shinkansen enkele minuten verder al aan en hadden we daardoor nauwelijks vertraging in het schema.

Rond 14.30 uur arriveerden wij bij het Ryogoku View Hotel. Dit is een ander hotel dan wij in Nederland hadden geboekt (door rugklachten van Michael in het hotel met de futon bedden hebben we besloten het dit te cancellen en voor het Ryogoku View te gaan). Op het moment dat wij ons meldden bij de receptie bleek dat men had gerekend op 4 personen, dus wij dachten dat dit een extra ruime kamer zou zijn. Toen wij de kamer betraden bleek dit helaas niet het geval, er stonden gelukkig 3 gelijkwaardige bedden, maar ook 1 slaapbank, waar nu enkele van onze koffers op liggen (de andere op de grond). Geen idee hoe het hotel 4 personen met 4 koffers in deze kamer zou willen herbergen...

Onze koffers uitgepakt hebbende (15.30u) gaan we richting het stadion van de Tokyo Giants, een van de populairste en beste teams in de Japanse honkbal league. De wedstrijd start nl. al om 18u. Onderweg halen we snel wat te eten bij een McDonalds, die letterlijk aan de andere kant van de straat zit. Natuurlijk kunnen we niet in onze eigen kleiding verschijnen en besluiten we om 3 shirtjes aan te schaffen in een van de official Gaint shops. Wedstrijdshirts lieten we voor wat deze zijn, in Nederland zijn deze al prijzig met ongeveer 75 euro, hier kosten deze 115 euro!

Net als ondere andere de treinen, start de wedstrijd klokslag, 18u. Je merkt overigens dat het een werkdag is, gezien dat als de wedstrijd reeds een tijdje gestart is en er nog steeds mensen arriveren. De wedstrijd is overigens tegen de Chunichi Dragons, een team dat in de onderste regionen van de competitie te vinden is. Ondanks het verwachte krachtsverschil nemen de Dragons in de eerste inning met 2-0 de leiding en gedurende de wedstrijd komen de Giants op een gelijke stand. Dit blijft zo tot de 9e inning (normaliter het einde van de wedstrijd), waardoor er een verlenging van maximaal 3 innings zal worden gespeeld. Wij krijgen volledig waar voor ons geld, want in de allerlaatste inning scoren de Giants de winnende 3-2. Inmiddels zaten we al ruim 4,5u in het stadion!

Leuke feitjes zijn verder dat er op het enorme scherm in het stadion informatie staat dat Japan in november tegen het Nederlands team zal spelen en dat wij door een stadion-cam gefilmd / via dat scherm vertoond worden! En passant wordt er door Rens net geen 'fout' bal gevangen (kon er niet bij) en gaan enkele Japanse jongetjes er helaas mee vantussen...

Rond 23.30 uur komen we terug aan bij het hotel. Morgen staat op dit moment het karten dor Tokyo gepland. Echter, kijkend naar de weersvoorspellingen, zou dit kunnen wijzigen. Natuurlijk zullen jullie dit kunnen lezen in het reisverslag van dag 13!